Skip to content

ULTRA TRAIL DEL LLÉMENA, T’HO PERDRÀS ?

ULTRA TRAIL DEL LLÉMENA, T'HO PERDRÀS ?

EL 25 OCTUBRE 2020, LLÉMENA – CANET D’ADRI, 70 Km DE PUR ULTRA TRAIL

La ULTRA TRAIL LLÉMENA és una cursa de muntanya pels incomparables paratges dels pics i les carenes per damunt de la Vall del riu Llémena. Una vall coneguda com la “petita Toscana catalana” per la seva bellesa natural, la tranquil·litat que s’hi respira, la frondositat de boscos i camps. Sobrevolarem la vall pels camins més elevats des d’on gaudirem en tot moment del paisatge dels seus cingles. 

Sortint de Canet d’Adri, baixarem cap a Santa Afra per després ascendir al cim de St. Grau. Llavors torçarem cap a Les Serres i pujarem el St. Roc des del seu costat més espectacular, símbol de tota la Vall. Continuarem per damunt dels penya-segats de St. Martí de Llémena fins al fons de la Vall del Llémena. Allà on neix el riu que li dóna nom, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Travessarem la Fageda Fosca, pujarem al Puigsallança, carenarem pel Golany, ascendirem el Rocacorba per acabar, de nou, a Canet d’Adri. Principi i final de més de 70 km de trail per corriols i pistes, carenes i cims, boscos i prats de muntanya conjugant l’esport amb la natura, l’aventura amb l’esforç més exigent.

4 CIRCUITS

  • Ultra trail – 70 km, 2300 m de desnivell positiu. Hora de sortida: 7:00
  • Marathon – 42 km, 1000 m de desnivell positiu. Hora de sortida: 8:00
  • Mitja Marató – 21 km, 800 m de desnivell
  • Terç de Marató – 14 km, per a tots els públics i 700 m de desnivell

Ultra trail – 70 km

  •  SORTIDA : 7:00 h
  •  LLOC : Pavelló de Canet d’Adri (Gironès)

La sortida es farà a les 7:00 des del Pavelló de Canet d’Adri. Es pujarà als Velers per després baixar cap al Llémena, el creuarem i seguirem cap a Sta. Afra. D’aquí ascendir fins al primer cim: St. Grau, a 500 m sobre el nivell del mar. Coronada per les restes de l’Ermita de St. Grau, i on es trobarà el primer avituallament.

En aquest punt es girarà cap a l’oest seguint la pista de la carena, enllaçant amb un corriol que dreça cap a Les Serres. I des d’on ja es podrà anar contemplant el massís de St. Roc de front. En el punt en que s’ha de creuar la carretera hi haurà el 2n avituallament.

Seguidament es pujarà al massís de St Roc per la seva vessant més vertical on segurament, en algun punt, s’haurà de grimpar de quatre grapes. Dalt del cim, el segon de la cursa, a 591 m d’alçada. Amb unes espectaculars vistes sobre tota la Vall de Llémena, hi haurà el 3r avituallament per poder parar, refrescar-se i gaudir de les impressionants vistes comentades, al costat mateix de l’Ermita de St. Roc.

Uns metres més endavant, seguint en direcció oest, hi haurà la bifurcació. Pels qui facin el circuit Marathon, baixaran de St. Roc cap a St. Martí. Els que continuïn la Ultra Trail seguirant cap a l’oest.

Carenant la muntanya en direcció a Sta. Elena, el Siubès i Les Encies. En aquest punt situarem el quart avituallament. I des d’aquí entrarem al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i anirem a buscar les fonts del Llémena, la Fageda Fosca. I farem el tercer cim de la cursa: el Puigsallança, de 1.027 m d’altitud. 

A partir d’aquí continuarem cap a Sta. Maria de Finestres on trobarem el 5è avituallament. I després el collet de Palomera gaudint de la panoràmica de la Serra de Finestres.

Continuarem pel Freixe, el collet de Bastarra i el de Portelles, ja fora del Parc Natural. Resseguirem els cingles del Golany cap a la font de St. Nicolau i arribarem a la pedra dels tres senyors. Punt de confluència dels termes municipals de Canet d’Adri, St. Miquel de Campmajor i St. Martí de Llémena. 

Continuarem per una fageda i arribarem al Pla de Martí on hi haurà el 6è avituallament i confluirà el circuit Marathon. A partir d’aquest punt ascendirem al Rocacorba de 991 m d’altitud, quart cim de la vall i del nostre recorregut. 

A partir d’aquí ja baixarem de tornada cap a Canet d’Adri, passarem pel 7è avituallament i arribarem a Meta. Després de més de 70 km de recorregut sobrevolant la magnífica Vall del Llémena.

CURSA O CIRCUITFins el 20 d’agostDel 21 d’agost al 20 de set.Del 21 de set. al 20 d’oct.
ULTRA TRAIL45€60€75€

INSCRIURE’M A LA ULTRA TRAIL

MATERIAL PER ULTRA TRAIL RECOMENAT PER S’AGENDA ESPORTS :

Recomanable que en el teu equip de suport o en la bossa de vida portar un parell de sabatilles de més per si t’agafa la pluja. Córrer amb el peu mullat és garantia que et surtin butllofes.

Vaselina. V-I-T-A-L en un Ultra Trail. Has posar-te-en gairebé tots els plecs del teu cos (fins i tot entre el dels glutis) i en tot el peu per evitar rascades i butllofes. I no només a del principi, també en els avituallaments és recomanable que te la vagis afegint.

Crema solar.

Imprescindible protegir-nos de el sol a alta muntanya.

Roba.

Samarreta tèrmica de màniga llarga. Ha de ser transpirable, sense costures, amb un bon aïllament tèrmic i millor si porta teixit antimicrobià per evitar les males olors.

Samarreta tècnica. És la que portarem visible durant la competició. Recomanable que el teu equip de suport porti una segona peça. Com no, també ha de ser transpirable i amb les mínimes costures possibles.

Jaqueta impermeable i paravent.

Si t’has de gastar diners en una peça és aquesta, si us plau no escatimis en això. Imprescindible dins del teu material per a un ultra trail. Si et sorprèn tempesta, calamarsa, pluja i el fred sense anar ben equipat, el sofriment pot ser extrem. Ha de ser com a mínim amb una columna d’aigua de 10000 schmerbers i millor que sigui lleugera i transpirable.

Malles o pantalons curts.

Aquí prima la comoditat. Malles llargues com a material complementari per si les temperatures baixen en excés. T’ho pot portar el teu equip de suport o en la borsa de la vida on tinguis el material per a un ultra trail.

ALTRES COMPLEMENTS

Mitjons. Poden ser de canya curta o llargs de compressió. portar sempre de recanvi per poder-los canviar si convé, canviar de mitjons pot ser com canviar per uns peus nous
Guants. També opcional en funció de el clima i l’entorn de la prova.
Gorra per protegir-nos de el sol.
Tubular per salvaguardar-nos de el fred i el vent. Els Buff són immillorables per gamma i qualitat.

Ulleres de sol. Poden ajudar-te a protegir els teus ulls. Recomanable que siguin de categoria 3 amb una protecció 100% contra UVA, UVB i UVC. Si les lents són polaritzades molt millor.

Motxilla amb xiulet, bossa d’hidratació i bidons.

Recomano que sigui tipus armilla però amb suficient capacitat. Les de 5 litres per a un ultra trail són molt justes. 10 litres com a mínim és l’ideal . El compartiment per a la bossa d’hidratació com a mínim de 2 litres. Hi portarem la beguda isotònica o energètica que considerem. Les butxaques per posar els bidons com més folgats millor. En els bidons posarem l’aigua per prendre’ls amb els gels quan estiguem en plena cursa. Els de tipus tou van molt bé ja que no molesten per res quan els portes plens. És important que porti butxaques davanteres amplis per poder posar el mòbil i els gels o un altre material que considerem necessari treure i ficar amb rapidesa i facilitat. És bo que l’equip de suport porti una bossa bessona perquè la transició a l’avituallament sigui molt ràpida.

Bastons.

Imprescindibles en el material per a un ultra trail, tant en pujades com en baixades. Pots escollir entre els de fixació amb sistema de tancament per aixafament amb cargol o els ultralleugers plegables. Els de fixació amb cargol l’avantatge que tenen és que els pots graduar en funció del desnivell i els ultralleugers per la seva facilitat en plegar i desplegar. Recomanem dominar i entrenar la tècnica de baixada, pujada i en pla amb ells. Ho agrairàs quan portis més de 50 quilòmetres a les cames i encara et quedin 20 més.

Rellotge GPS.

Els aspectes més importants que ha de portar un tipus de rellotge com aquest per situar-te en el rumb i ritme de carrera són:
La bateria com més duri molt millor. Pots portar un carregador portàtil per poder recarregar-durant alguna parada llarga.
Que et puguis descarregar el track de la cursa. Molt recomanable per si la senyalització no és bona i hi ha risc de perdre.
Indicacions de l’desnivell positiu acumulat i l’altitud.
Tot el referent a ritmes de carrera i control de pulsacions (en valors absoluts, en relació a la nostra freqüència cardíaca màxima i que ens indiqui la zona d’intensitat on estiguem treballant).
Que ho puguis configurar perquè et avisi cada quant has beure i menjar durant la cursa.

Garmin Fenix 6X PRO – Rellotge GPS multiesport amb mapes, música, freqüència cardíaca i sensors,
Disponible el 3 de setembre de 2020.
Pots comprar-lo ja.
4,6 de 5 estrelles 975 valoracions | 220 preguntes respostes Preu recomanat: 699,99 € Preu: 599,00 € Enviament gratis per a clients Amazon Prime Estalvia: 100,99 € (14%) Preu final del producte Color: Negre (Negre amb corretja negra)

Smartphone.

Recomanable portar bateria de recanvi ja que en segons quins proves no et deixen portar-lo en mode avió. Aconsellable que et descarreguis l’aplicació Alpify que et connecta de forma ràpida i efectiva amb els serveis d’emergència 112 i 911 i mana la teva posició de forma automàtica si han de rescatar-te.

Hidratació.

Tal com hem comentat abans, posar la beguda energètica a la borsa i l’aigua en els bidons. De la bossa cada 10 minuts prendre un o dos glops de líquid 50/70 ml. L’aigua per quan prenguis un gel o estiguis menjant alguna cosa sòlida durant el transcurs de la cursa. En els avituallaments menjar el més natural possible i beure aigua. Com a referència has beure entre 500 i 800 ml de líquid a l’hora.

Nutrició.

Durant la carrera menjar pa de llet amb pernil dolç o xocolata o alguna fruita com el plàtan i alternar amb gels cada 45 minuts més o menys. En els avituallaments menjar sòlids naturals i beure només aigua. Perquè tinguis una referència has de consumir entre 300 i 400 calories a l’hora perquè el teu homeostasi (equilibri) no es vegi perjudicat

OVERSTIMS Red Tonic Sprint Air líquid Sabor Menta eucaliptus Gels Energètiques 5,0 de 5 estrelles 2 valoracions Preu: 3,05 € + 3,95 € d’enviament

Marathon – 42 km

  •  SORTIDA : 8:00 h
  •  LLOC : Pavelló de Canet d’Adri (Gironès)

La sortida es farà a les 8:00 des del Pavelló de Canet d’Adri. Es pujarà als Velers per després baixar cap al Llémena, el creuarem i seguirem cap a Sta. Afra. D’aquí ascendir fins al primer cim: St. Grau, a 500 m sobre el nivell del mar, coronada per les restes de l’Ermita de St. Grau, i on es trobarà el primer avituallament.

En aquest punt es girarà cap a l’oest seguint la pista de la carena, enllaçant amb un corriol que dreça cap a Les Serres i des d’on ja es podrà anar contemplant el massís de St. Roc de front. En el punt en que s’ha de creuar la carretera hi haurà el 2n avituallament.

Seguidament es pujarà al massís de St Roc per la seva vessant més vertical on segurament, en algun punt, s’haurà de grimpar de quatre grapes.

Dalt del cim, el segon de la cursa, a 591 m d’alçada, amb unes espectaculars vistes sobre tota la Vall de Llémena, hi haurà el 3r avituallament per poder parar, refrescar-se i gaudir de les impressionants vistes comentades, al costat mateix de l’Ermita de St. Roc.

Uns metres més endavant, seguint en direcció oest, hi haurà la bifurcació pels qui facin el circuit Marathon, els quals baixaran de St. Roc cap a St. Martí. Allà passarem per sota de la carretera i trobarem, de nou, el riu Llémena que travessarem en direcció les Coves de St. Martí i el Cingle de Rocafesa que vorejarem per continuar per la riera de Rocacorba i ascendir fins a al Pla de Martí. A partir d’aquest punt ascendirem al Rocacorba de 991 m d’altitud, tercer cim d’aquest recorregut, i on hi haurà el 4t avituallament i confluirà el circuit Ultra. 

A partir d’aquí ja baixarem de tornada cap a Canet d’Adri, passarem pel 5è avituallament i arribarem a Meta després de més de 42 km de recorregut la magnífica Vall del Llémena.

INSCRIURE’M A LA MARATHON

Mitja Marató – 21 km

  •  SORTIDA : 8:30 h
  •  LLOC : Pavelló de Canet d’Adri (Gironès)

La sortida es farà a les 8:30 des del Pavelló de Canet d’Adri, es pujarà als Velers però de seguida s’enfocarà el Rocacorba enlloc de baixar cap el Llémena. Després d’una exigent pujada a un dels cims més significatius de la contrada, tornarem per la fresca i sorprenent riera de Canet i camins adjacents fins a l’arribada al Pavelló del poble.

En aquest recorregut de 21 km i 800 m de desnivell trobarem dos avituallaments a part del de l’arribada.

INSCRIURE’M A LA MITJA MARATÓ

Terç de Marató – 14 km

  • SORTIDA : 9:30 h
  •  LLOC : Pavelló de Canet d’Adri (Gironès)

Compartirem bona part del recorregut de la Mitja Marató però sense arribar a fer el cim de Rocacorba. De manera que enganxarem el camí de retorn abans d’enfilar-nos massa i així aconseguirem una excel·lent cursa de trail de 14 km per a tots els públics.

INSCRIURE’M AL TERÇ DE MARATÓ

REGLAMENT I NORMES D’ACTUACIÓ EN EL CONTEXT DEL COVID-19 

INSCRIPCIONS

TAMBÉ ET POT INTERESSAR …

LA TRAIL MÉS ULTRA : SERRA MONTSANT 2020

LA TRAIL MÉS ULTRA : SERRA MONTSANT 2020

BENVINGUTS AL PARADÍS TRAIL

BENVINGUTS AL PARADÍS TRAIL

PRADES : FESTA TRAIL EL 29/08/2020

PRADES : FESTA TRAIL EL 29/08/2020

LA FAGEDA: NOVA DATA DE LA CURSA EL 12/09/2020

LA FAGEDA: NOVA DATA DE LA CURSA EL 12/09/2020

STAGE RUN : PIRINEUS, UNA EXPERIÈNCIA ÚNICA !!

STAGE RUN : PIRINEUS, UNA EXPERIÈNCIA ÚNICA !!

LA SPORTIVA TRAIL ARRIBA A ANDORRA

LA SPORTIVA TRAIL ARRIBA A ANDORRA

XTRAIL SALDES EL 13/9/2020, PARTICIPA !!

XTRAIL SALDES EL 13/9/2020, PARTICIPA !!

XTRAIL 2020 SERIES ALELLA EL 29 DE NOVEMBRE

XTRAIL 2020 SERIES ALELLA EL 29 DE NOVEMBRE

TRAIL RACE PIRINEUS : ENTREVALLS 2020

TRAIL RACE PIRINEUS : ENTREVALLS 2020

TRIA TRAIL : RIALPMATXICOTS - CANCELADA

TRIA TRAIL : RIALPMATXICOTS – CANCELADA

ULLDETER: UN TRAIL PER TOCAR EL CEL

ULLDETER: UN TRAIL PER TOCAR EL CEL

TRIA TRAIL : RIALPMATXICOTS EL 19 i 20/9/2020

TRIA TRAIL : RIALPMATXICOTS – CANCELADA

V CxM de Puigpunyent 2020 -Mallorca- el 10/5/2020

V CxM de Puigpunyent 2020 -Mallorca- el 10/5/2020